GOLDCAR Auto Serwis – zajmuje się regeneracją wtryskiwaczy common rail – elektromagnetycznych i piezoelektrycznych (Bosch, Delphi, Siemens, Denso) oraz pomp wysokiego ciśnienia. Potrafimy sprawdzić poprawność działania podzespołów wchodzących w skład systemu CR (zawory regulacji ciśnienia paliwa, czujniki ciśnieniowe itp.). Naprawiamy pompy wtryskowe VP44/VP30, stosowane m.in. w audi, BMW, oplach, fordach, nissanach. Nasza wiedza i doświadczenie, a także profesjonalny sprzęt, którym dysponujemy, pozwala nam na szybką i skuteczną diagnozę niemal każdego auta.

Wtryskiwacz korzystający z rozwiązań typu Common Rail – to bardzo precyzyjny element układu wtryskowego, który jest wrażliwy na uszkodzenia. Jego prawidłowe funkcjonowanie przekłada się na cały szereg właściwości pojazdu, od rozruchu, poprzez pracę na wolnych obrotach, aż po parametry osiągów i zużycie paliwa. Poprzez wadliwe funkcjonowanie obniża się trwałość jednostki napędowej.

Awaria wtryskiwaczy jest według badań statystycznych najczęstszą przyczyną wadliwego działania systemów wtryskowych Common Rail.

CommonRail

Naprawa Układów Wysokiego Ciśnienia
Firma GOLDCAR zajmuje się też naprawa pomp wtryskowych Bosch i Delphi każdego typu:

  • Rotacyjnych programowalnych pomp VP i VR rzędowych CR

CommonRail2

Prowadzimy także naprawę pomp wtryskowych produkcji polskiej.

Technologia Common-rail

Systemem wtrysku zyskującym coraz większą popularność wśród producentów samochodów z silnikiem wysokoprężnym jest układ Common Rail.

CommonRail3

W silnikach Diesla, korzystających z tego rozwiązania, pompa wysokociśnieniowa zastępuje tę bardziej tradycyjną. Akumulator zasilający (znany też pod nazwą listwy i szyny) jest układem wspólnym dla każdego z cylindrów, i to właśnie do niego jest tłoczone paliwo ze wspomnianej pompy wysokociśnieniowej. Wartość ciśnienia w takim przewodzie utrzymywana jest na stałej, wysokiej wartości 1350 bar, niezależnie od obrotów silnika i obciążeń, jakim jest poddawany. Następnie do elektronicznie sterowanych wtryskiwaczy tłoczone jest paliwo, kierowane dalej do komory spalania.

CommonRail4

Elektroniczne sterowanie umożliwia kształtowanie ilości podawanego paliwa oraz czasu wtrysku, np. w zależności od obciążeń jednostki napędowej. Dzięki temu można podzielić proces wtrysku paliwa na 3 etapy:

  • wtrysk pilotowy
  • wtrysk właściwy
  • dawka dopalająca

Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania możliwe jest uzyskanie lepszych parametrów spalania przy mniejszym zużyciu paliwa.

Zalety systemu

  • lepsze spalanie paliwa
  • niższe zużycie paliwa
  • mała emisja spalin
  • praca silnika jest bardziej miękka
  • niższy poziom hałasu w porównaniu do tradycyjnego rozwiązania
  • łatwość uzyskania wysokich parametrów silnika

Wady systemu

Zważywszy na ciągłą pracę pod bardzo wysokim ciśnieniem, niewielkie zanieczyszczenie może prowadzić do zniszczenia wtryskiwaczy, dlatego wymagany jest olej napędowy możliwie najwyższej jakości – wysokie ceny części w razie awarii

Pod redakcja dr Włodzimierza Trzcińskiego i portalu e-magnes.pl